Usługi medyczne w dzisiejszych czasach muszą być w odpowiedni sposób reklamowane – dzięki temu można w sposób znaczący powiększyć grono swoich pacjentów. Jednym z najpopularniejszych sposobów na zbudowanie pozytywnych relacji z pacjentami jest stworzenie strony internetowej. Taką witrynę powinien również otworzyć okulista. Aby strona była odwiedzana przez dużą ilość użytkowników, musi ona być odpowiednio zoptymalizowana. Jak wskazują branżowi eksperci, pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce jest najlepszą formą reklamy usług świadczonych przez okulistów. Zatem jak szybko wypozycjonować stronę okulisty? Na to pytanie odpowiadamy w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!
Jak szybko wypozycjonować stronę okulisty? Cenne wskazówki
Pozycjonowanie stron internetowych okulistów jest w długiej perspektywie rozwiązaniem znacznie tańszym aniżeli zamieszczanie reklam w ramach Google Ads czy płatne promowanie się w portalach społecznościowych. Wyniki zdobyte dzięki optymalizacji mają również jedną ważną cechę: osiągnięta zwiększona odwiedzalność strony jest zjawiskiem stałym, czego w żadnym wypadku nie można powiedzieć o jednorazowych kampaniach reklamowych .
Aby strony internetowe były wypozycjonowane w odpowiedni sposób, trzeba pamiętać o kilku bardzo ważnych zasadach i wskazówkach. Jeśli wszystkie zostaną wprowadzone w życie, należąca do nas witryna bardzo szybko zdobędzie znacznie wyższą odwiedzalność.
Po pierwsze: zoptymalizuj swoją stronę
Okulista prowadzący swoją stronę internetową musi pamiętać przede wszystkim o tym, że należy ją w odpowiedni sposób zoptymalizować. Na optymalizacją składają się następujące elementy:
- prędkość ładowania witryny,
- linkowanie wewnętrzne,
- meta tagi odpowiednio dobrane,
- zoptymalizowanie zdjęć oraz umieszczenie atrybutów „alt”,
- umieszczenie fraz kluczowych w nagłówkach tekstów.
Wielu lekarzy bardzo często zapomina o tym elemencie – nie wolno go jednak lekceważyć, ponieważ jest on niezwykle ważny. Prawidłowo zoptymalizowane strony internetowe szybciej mogą znajdować się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.
Trzeba zadbać o to, aby strona była w pełni responsywna, czyli mogła być bez przeszkód odwiedzana na różnorodnych urządzeniach – komputerach, smartfonach czy tabletach. Procentowy udział internautów korzystających z urządzeń mobilnych nieustannie rośnie. Aby strona była dobrze zoptymalizowana, należy usunąć zbędne skrypty, które odpowiedzialne są za niepotrzebne obciążanie strony. Oprócz tego należy zoptymalizować rozmiary zamieszczanych na stronie obrazów oraz filmów. Wszystkie obrazki powinny zawierać atrybut „alt” – dzięki temu internauta uzyska informację na temat ich zawartości w momencie, gdy nie będą one chciały się wczytać. Strona musi zawierać słowa kluczowe, dzięki którym internauci będą mogli wyszukać danego okulistę w wyszukiwarce. Mogą one mieć następujące formy:
- okulista + miasto,
- dobry okulista,
- profesjonalny okulista,
- najlepszy okulista.
Jak widać, dobranie słów kluczowych nie powinno stanowić dla nikogo problemu. Wybierając je należy postawić się w sytuacji pacjenta, który poszukuje sprawdzonego i rzetelnego okulisty.
Stwórz blog tematyczny
Doskonałym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie internetowej okulisty jest dodanie na niej zakładki „blog”. Taka zakładka sprawi, że osoby poszukujące sposobów na rozwiązanie konkretnych medycznych problemów, odwiedzą nasz blog w poszukiwaniu rozwiązania. Zamieszczane tam artykuły powinny być pisane zrozumiałym językiem oraz zawierać wyczerpujące informacje dotyczące danego zagadnienia.
W artykułach powinny również znajdować się odnośniki do podstron witryny – w ten sposób wzmocni się linkowanie wewnętrzne i przepływ mocy wewnątrz naszej domeny. Jeżeli nie mamy czasu na tworzenie takich treści, można to powierzyć copywriterowi, który za określoną stawkę napisze zamówioną ilość tekstów miesięcznie, które będą gotowe do zamieszczenia na blogu.
Stwórz wizytówkę Google
Aby odpowiednio zareklamować świadczone usługi okulistyczne, warto również utworzyć wizytówkę w Google. Jest to podstrona, która zawiera wszelkie informacje dotyczące firmy. Mowa tutaj o:
- adresie strony,
- adresie przychodni, w której przyjmuje okulista,
- godzinach otwarcia przychodni,
- opiniach klientów,
- mapie dojazdu.
Jeśli wizytówka będzie zawierała komplet wszystkich powyższych informacji, będzie to miało również pozytywny wpływ na pozycję witryny okulisty w wynikach wyszukiwania. Wizytówki polecane są przede wszystkim tym lekarzom, którzy prowadzą gabinet w jednym miejscu.
Umieszczaj linki w portalach zewnętrznych
Strony internetowe okulistów można również wypromować dzięki zamieszczaniu linków do swojej strony na portalach zewnętrznych – mowa tutaj o branżowych stronach medycznych, forach, blogach medycznych itd. Im dana strona jest częściej odwiedzana, tym bardziej wpłynie to na zwiększenie odwiedzalności prowadzonej przez nas strony internetowej. Z tego względu linki warto zamieszczać na uznanych, rzetelnych stronach WWW dedykowanych sprawom okulistycznym.